Ejerforeninger
I kender det sikkert godt – som ejerforening skal man både tage stilling til stort og småt, men derudover er der også dagligdagen at forholde sig til. Uanset om jeres forening består af få eller mange enheder, er det naturligvis vigtigt, at der er styr på sagerne.
Meldgaard & Sandvad sikrer, at jeres forening bliver ansvarligt administreret og skaber tryghed for jer. Vi stiller med en kompetent og erfaren kontaktperson i alle forhold vedrørende foreningsdrift og sørger for at holde bestyrelsen ajour med foreningens økonomi og løbende sager.
På denne måde sikres I og jeres forening balance og mere tid til de ting, der betyder noget for jer i alle aspekter.
Vil I høre mere? Kontakt os helt uforpligtende og hør mere om, hvad vi kan gøre for jer.
I kan få professionel full-service administration
Slut med bilag, der forsvinder, eller mærkelige regler, som har store konsekvenser for foreningens arbejde.
I stedet for at stå med alt arbejdet selv, kan I få udarbejdet regnskaber i overensstemmelse med god bogføringsskik, modtage juridisk og økonomisk rådgivning samt få håndteret af standarddokumenter, bankaftaler og PBS-opkrævninger – samlet i én løsning. Vi kan derudover bistå ved kontakten mellem forening, kommune og øvrige myndigheder.
Såfremt I har ansatte i foreningen, kan al lønafregning og udbetaling af honorarer trygt overlades til os.
Som ejerforening kan man desværre løbe ind i en række ubehagelige problemstillinger, som både har intern og ekstern karakter. Her kan I som kunde hos os gøre brug af vores juridiske rådgivning. Vi er også behjælpelige med rykkerskrivelser og overgivelse til inkasso.
Til bestyrelsen kan vi ydermere tilbyde at komme til generalforsamlinger samt assistere med alt det praktiske med indkaldelse, referat og dirigenthverv hertil, så I ikke skal tænke på det.
På denne måde kan I bedre fokusere på det, I synes er vigtigt, og trygt overlade resten til os. Vi tager hånd om jeres forening.
Hvad hjælper vi oftest med?
Kontakt os, så sender vi et tilbud, der passer lige til jeres ejerforening. Her er listet en række typiske administratoropgaver, som vi kan være behjælpelige med:
- Opkrævning af fællesbidrag
- Betaling af foreningens driftsudgifter, samt skatter og afgifter
- Forelæggelse af energimærkekontrakt og aftaler med byggesagkyndige
- Føre regnskab for foreningen og udarbejde budget
- Udsende påkravsskrivelser ved restancer samt underrette bestyrelsen herom
- Udarbejdelse og udsendelse af indkaldelse til generalforsamling
- Bistand med korrespondance fra bestyrelsen til foreningens medlemmer
- Orientere bestyrelsen med passende mellemrum om relevant korrespondance
- Optimering af bankaftaler og forsikringer, samt kontakt med myndigheder
- Bistå med rådgivning til formanden og den øvrige bestyrelse
- Udsendelse af referat fra generalforsamlingen
- Sende nødvendige oplysninger til målerfirma
- Udsendelse af vand- og varmeregnskaber samt ekspedition af betalinger i forbindelse hermed
- Gennemføre plan for ejendommens vedligeholdelse
- Kontakt med ejendomsmæglere ved køb og salg
Andre ydelser ud over den almindelige administration
Vi tilbyder også en række ydelser, der typisk ligger uden for den løbende administration, men som tilbydes i situationer, hvor det er relevant. Disse ydelser vil ofte være enkeltstående og ikke nødvendige på årlig basis.
Uanset størrelsen på jeres ejerforening er det vigtigt, at I er ordentligt dækket ind, såfremt behovet opstår. Der kan let gå meget tid og bruges mange omkostninger på at finde den rette rådgiver – derfor er vi stolte af at kunne tilbyde jer den fulde pakke, heriblandt:
- Lånegennemgang
- Tvistsager
- Ekspedition af fogedsager
- Byggesagsadministration
- Udarbejdelse og revidering af vedtægter
Eller læs mere om byggesagsadministration.